Marilah Berkongsi

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Subscribe to AD'DINI ISLAM by Email

Rabu, Disember 10

Berfikir Sejenak

Seseorang yang masuk kerja 0835 pagi sedangkan waktu mula bekerja adalah 0830 sudh dikira lewat datang ke tempat kerja. Tetapi jika seseorang itu solat Zohor jam 1400 (2 petang) atau 2.30 petang masih dikira awal waktu mengikut tafsiran umum atau sebaliknya, sedangkan masuknya waktu Zohor di Semenajung Malaysia adalah sekitar 1300 - 1330 (1 - 1.30 petang) . Bukankah ini merupakan satu kesalah fahaman oleh kita yang beragama Islam?

Kita sangat tersentuh dan terharu bila mendengar atau melihat ada ibu bapa yang mendera fizikal anak-anak kecil mereka serta membuang bayi merata-rata seperti sampah....tetapi kita pula jarang merasa sedih dan terharu bila ramai ibu bapa yang mendera anak-anak mereka secara maknawi iaitu dengan tidak mendidik supaya menjadi anak-anak yang soleh atau solehah dalam mengenal Allah, mengerjakan perintah & meninggalkan larangan-Nya, menghormati orang tua, menutup aurat dan sebalinya agar tidak pula mereka didera oleh Malaikat (Mungkar & Nangkir) semasa di dalam kubur dan juga semasa di neraka? Bukankah itu adalah penderaan psykologikal yang merata pada setiap umat Islam kini? Bukankah ini satu perbuatan sama seperti membuang anak mereka ke dalam api neraka?

Fikirkanlah wahai saudara/saudari Islam ku....bezakan manakah yang hina..membuang anak ke dalam tong sampah atau membuang anak ke dalam api neraka? Anak yang dibuang sudah tentu ke syurga kerana tiada dosa dan hatinya kudus jika ditakdirkan oleh Allah mati..malah ibu bapanya yang akan disoal oleh Allah kelak...Jika anak yang tidak dididik dengan sempurna pula akan rosak hidupnya yang kesudahannya akan ke neraka jua.....

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Halwai Telinga