Marilah Berkongsi

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Subscribe to AD'DINI ISLAM by Email

Jumaat, November 21

Mukaddimah


SUBAHANALLAH, ALHAMDULILLAH, ALLAHHUAKHBAR
Segala puji-pujian buat ALLAH dan Rasulnya...Itulah nama yang teranggung yang tertinggi lagi terpuji.Di mana segala makhluk sekalian alam tunduk dan sujud menyembah serta mengagungkan-Nya.

Itulah ALLAH pencipta alam semesta. Kita selaku umat Islam terlebih lagi umat Muhammad s.a.w yang senantiasa mendapat syafaat Baginda s.a.w. seharusnya meletakkan keyakinan dan kesetiaan yang tinggi tanpa ragu-ragu walau sedikit pun terhadap Allah s.w.t. Setiap saat,detik,masa,nyawa,denyutan nadi, perlulah kita mengharapkan ehsan dan belas kasihan dari Allah agar apa yang dilalui dalam kehidupan kita mendapat rahmat daripada-Nya.

Janganlah kita lupa kepada Allah disaat kita dihujani dengan kemewahan dan kesenangan tetapi berbalik mengingati-Nya disaat kesusahan dan malapetaka yang menimpa diri kita. Ingatlah wahai insan bahawa jika kita melupai Allah walau sesaatpun Allah pasti akan melupakan kita maka disaat itu janganlah kita menyalahkan Allah kerana menolak permintaan hambanya yang hina lagi daif.

Oleh itu, berwaspadalah dengan setiap tindak tanduk kita agar sentiasa didalam hati nurani kita diterangi oleh cahaya Ilahi. Kita tidak akan terlepas dari pandangan Allah s.w.t walau sebesar zarah pun Allah tetap mengetahui apa yang kita tidak ketahui. Allah Maha Penyayang lagi Maha Mengasihani........ingatlah didalam kejahatan dan kemaksiatan yang kita lakukan(nauzubillah), jika kita kembali dengan sebenar-benar takwa dan redha..Allah pasti akan menyayangi kita lebih dari orang-orang beriman tetapi tidak beramal.

Paling penting ialah kita ikhlas dengan Allah pasti Allah akan membantu kita diwaktu buntunya jalan yang kita likui(lalui). Kembali pada Allah...Kembalilah ke jalan yang diredhai..Kembalilah dengan mengenal dan mendalami Islam iaitu ad'din.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Halwai Telinga